Цитата:
От же гидота!...
При сполученні знака оклику/питання та трьох крапок після знаку ставляться дві крапки, бо одна вже присутня: «!..»
Цитата:
Нарешті, Василь Кузьмич із полегшенням зітхнув
Зайва кома.
Цитата:
і – разом с тим
з тим
Цитата:
Звісно, вдома гарно. Тільки самотньо й порожньо. До того в думках знову була сусідка Ганна, із якою Василь Кузьмич дружив
Вочевидь, «До того ж», тобто не «раніше, перед цим», а «на додачу».
Цитата:
причому ані трохи не послизнувся
Частки аби, анi, як, що, чим, чи, де з іншими частинами мови пишуться разом: щодня, чимдуж, анітрохи.
Цитата:
Тільки над ранок
Може, це й не помилка, але надто вже неприродно виглядає. Краще «під».
* * * * *
Дуже багато подвійних пробілів та дефісів замість тире. Це легко виправити у Word'i через функцію «Знайти/замінити».
* * * * *
З технічного боку – написано непогано. А от що стосується змісту...
Я думав, то перевертень якийсь – а він, виявляється, кіт. То он воно що. Втім, одразу виникає питання: чого це кіт їв галушки та підсолені сухарики – не кажучи вже про те, чим він натискав кнопки на пульті. І навряд чи тільце миші можна назвати «тушею» – навіть з точки зору кота. Тушкою.
Але головне не це. Фінальна несподіванка – це добре, однак бажано, щоб вона містила хоч якусь ідею. Щось більше, ніж невміння домашнього кота ловити мишей.
Консервная банка
«Дело в том, видите ли, что мы все живем в консервной банке» или «Дело в том, видите ли, что я – собака!» Сюжет, вымученный таким образом, чтобы автор мог в конце преподнести глупый сюрприз и раскрыть истинное место действия. Стандартный прием в старом сериале «Сумеречная зона». Целая бессмысленная история, измышленная только ради того, чтобы автор мог в конце воскликнуть: «Попались!» Пример: события рассказа разворачиваются в пустыне из грубого оранжевого песка, окруженной непроницаемой оболочкой; в финале сюрприз! наши герои – микробы в банке растворимого апельсинового напитка.
Это классический пример различия между высосанным из пальца бзиком и идеей. «Что, если бы мы все жили в консервной банке?» – пример первого; «Что, если бы шестидесятники сумели основать свое общество?» – пример второго. Хорошей НФ нужны идеи, а не бзики. (Приписывается Стивену П. Брауну)
Когда подобный тип рассказа написан не ради преходящего бзика, а с серьезными глубокими намерениями, он может получить благородное звание «сюжета скрытых обстоятельств» (Приписывается Кристоферу Присту)