Цитата:
що стирчали з копиці вогняно-рудого волосся тільки додавали неземного шарму.
волосся, тільки
Цитата:
Двадцять років тому до сусідів з Північного королівства прийшла біда...
Наш старий король тоді швидко зметикував що до чого й швиденько спорядив чималий загін...
Почалась найкривавіша війна, ціною програшу в якій було само існування людства...
Задумайтесь — наскільки цікавіше читати про це, ніж про отаке: «Від селянського воза, що не знав слова «ресора», немилосердно болів зад».
Базовий принцип літератури, та й мистецтва загалом «Показувати, а не розказувати» у фентезі стає аксіомою. Особливо небезпечною є ситуація, коли автор детально описує малоцікаві речі, а от епічні діяння згадує побіжно.
Цитата:
Дивно. Я думав, що їх там усіх давно пошматували на пекельну вечерю.
Який ваш герой добрий, який чуйний.
Цитата:
батько суворо заборонив, мовляв
Краще поставити тире замість коми.
Цитата:
Можливо він має рацію
Можливо, він
Цитата:
Може варто було
Може, варто
Цитата:
то ж користі з неї було
тож
Цитата:
Щоправда я не був
Щоправда, я
Цитата:
хоч одним оком туди глянути, кажуть, там дівчата
глянути — кажуть
Цитата:
бо хоч робота в полі хоч важка й брудна
Цитата:
Де у місті книгарня я не знав
книгарня, я
Цитата:
публіки, - когось це могло відштовхнути. Та не мене – я
У багатьох місцях дефіси стоять замість тире. Це швидко лікується за допомогою функції «Знайти та замінити».
Цитата:
Кілька поглядів у мій бік і всі повернулись до своїх справ
бік — і
Цитата:
-Дозволите?
Пропущено пробіл.
Цитата:
а, може, просто забувся
а може
Цитата:
Тутешні служителі Триликого переважно неохайні, перебирають дерев'яні чотки й не мають такого пронизливого погляду. А ще не замовляють свинячі реберця зі слив’янкою, віддаючи перевагу дешевому темному елю під баранину з чорним хлібом.
Звідки сільському хлопцеві знати аж такі подробиці про містян?
Цитата:
Може це не монах ніякий
Може, це
Цитата:
Так ви монах чи..?
Так ви монах, чи?..
Цитата:
що тільки й знає як пеклом лякати.
знає, як
Цитата:
прицмокнув Язиком монах.
язиком
Цитата:
бо тато не розмови про них не йде
на розмови
Цитата:
Свіже повітря в місті поняття досить умовне.
місті — поняття
Цитата:
Може речі які зібрати треба?
Може, речі
Цитата:
туман,позадухтось кашлянув.
туман, позаду хтось кашлянув.
Цитата:
Може дати драла?
Може, дати
Цитата:
Прокурені легені точно не наздоженуть.
Що? Хто? Якщо ви мали на увазі, що голос незнайомця свідчив про давню звичку до тютюну, це треба було зазначити саме такими словами.
Цитата:
як актори репризи
Вітражі, компліменти, тепер «репризи»... Ваш герой точно сільський хлопець, що лише рік провчився в школі?
Цитата:
Тіло відкинуло на кілька футів і гепнуло на бруківку.
і воно гепнуло
Цитата:
Монах якось дивно крутнувся, присідаючи, з-під ряси вилетіла нога й вгатила тіні в живіт. Він спинився і впав навколішки.
Він — це хто? Монах? Тінь — то вона.
Цитата:
Пів століття тому
Півстоліття
Цитата:
намагались докопатись
Краще «докопатися», щоб не в риму.
Цитата:
Як не намагались церковники дискредитувати магів
Де він таких слів нахапався?
Цитата:
Там, у двох величезних портах влаштуватись було легше
портах, влаштуватись
Цитата:
Анабель??
Анабель?!
Цитата:
більшість наших ще спокійно дрімали в наметах, так і згоріли в них, не ставши до бою.
наметах — так
Цитата:
значить знає таки про конкурента.
знає-таки
Цитата:
Може Верес посприяв, а може черговий
Може, Верес посприяв, а може, черговий
Цитата:
Щоправда у мене були
Щоправда, у
Цитата:
Пане, Верес
Зайва кома.
Цитата:
Анабель ще довго стояла, безтурботно усміхаючись своїм думкам, потім зітхнула й повільно пішла до величної червоної вежі отримувати сувору догану від професора Варибора.
Звідки вашому герою знати про все це? Окрім того, що в одному абзаці суміщено розповідь від першої та від третьої особи, ще й прокол фокалу — див.
/////.
Цитата:
монах чокнувся з батьком чарками.
монах почаркувався з батьком.
* * * * *
Що ж — читається легко, герой симпатичний, гумору багато, дія жвава. Але текст, що легко читається, може й легко забуватись, якщо в житті героя не буде справжніх трагедій та серйозних перепон. Зараз, незважаючи на всі розповіді про демонів, вони так і залишились десь там, дуже далеко. Майже 40 000 знаків — про те, як сільський хлопець вештається містом, балакає сам із собою, п’є, їсть, знову п’є, знову їсть, слухає балачки... Єдина екшн-сцена — бійка з волоцюгами на пару абзаців, що загалом не має відношення до головної ідеї. Вона потрібна хіба що задля того, щоб запроторити Добродума до в'язниці, аби зустріч із Анабель стала більш обгрунтованою.
Подальша дія буде набагато кращою, якщо оповідка на початку (про магічний ритуал) задасть тон усьому роману. Зараз вона більш цікава та насичена, ніж решта тексту. Маги, демони, війни, заклинання — треба всього побільше. І щоб герою нічого легко не давалося.
Цитата:
18. Задавайте персонажам четкие цели. Всегда. В каждой сцене. И создавайте препятствия к их достижению. Всегда. В каждой сцене. Если у фокального персонажа сцены отсутствует цель, создайте её или удалите сцену. Если отсутствует препятствие к её достижению, создайте его или удалите сцену.
20. Героя надо помучить! Мало просто загнать его на дерево. Пока он соображает, как же ему оттуда слезть, нужно кидать в него камнями.
«Советы авторам»